Follow by Email

Friday, 10 February 2012

Rakyat Syria

Assalamualaikum w.b.t..

korang tahu tak pasal rakyat Syria yang kene sembelih? tak tau? so, meh nak cite sikit..(actually, ni pon kutip dari member aku.. tenkiu aiman.!)

menurut sumber iaitu 'aiman tak kesah'.. rakyat Syria ni kene sembelih sebab rakyat2 Syria memberontak.. kenape diorang memberontak? sebab depa tak puas hati dengan kerajaan..kenape tak puas hati ngan kerajaan? macam nie,, menurut sumber.. rakyat Syria ni 'sunni'..tau tak ape itu 'sunni'? 'sunni' nie ahli sunnah wal jamaah.. manakala kerajaan nye pula di takluk oleh golongan 'syiah'..tau tak 'syiah' tu ape? 'syiah' tu macam golongan sesat laa..bukan macam, tapi memang sesat.! sangat2 sesat..! bukan sesat jalan tau.. sesat jalan gak, bukan jalan ke Syria tapi jalan yang benar..iaitu jalan Allah..; kalau dah 'sunni' vs 'syiah' mesti laa akan ade yang memberontak.. dah yang tak betol nak pimpin yang betol? =.= huuu..

so, bila rakyat Syria memberontak, 'syiah' nie pon sembelih laa rakyat yang memberontak..kesian kan? jahil kan? biasa lah..dah nak akhir zaman..islam akan naik nanti..insyaAllah..amin..:)

oleh kerana rakyat Syria dah kene sembelih sana-sini, tak kan korang nak duduk diam aje? kalau tak boleh nak pegi tolong (ye lah, takot korang pulak kene sembelih kan =.=), tak salah kan untuk kita berdoa? berdoa untuk diorang semoga diselamat kan.. tak rugi pon :) dapat pahala lagi..apatah lagi mereka pon cucu cicit Nabi ADAM a.s.. seagama dengan kite kan?. so, berdoalah untuk mereka kerana insyaALLAH akan termakbul..amin :) 


original post:

The people of Syria are being slaughtered . We ask everyone to please change their pictures to this global day of prayer for Syria . We ask that people spread the word and ask others to join in prayers and qiyams for Syria today (Friday) , insha Allah . Please , please spread the word (by SHARING this post.)
-Yasmin Mogahed


p/s: korang baik sangat2 sebab doa kan untuk mereka :) baik sebab korang mencuba untuk selamatkan mereka dari jauh..:) saya terharu :'(


** maaf ye kalau info ini salah..sila2 laa komen atau betulkan ape yang tak betul..terima kasih kawan :)

No comments:

Post a Comment

tak nak cakap pape ke?